Monday, November 13, 2006

گم‌شدن در هیچ‌کجا


منتخبی از ویدئو‌های هنرمندان ایرانی به انتخاب امیرعلی قاسمی در انستیتو گوته استانبول از تاریخ دوشنبه دوم تا چهارم آذر‌(بیست وچهارم تا بیست وششم نوامبر) سال جاری به نمایش در خواهد آمد.
در این برنامه آثاری از بهرنگ صمدزادگان، بهنام کامرانی، نگار تحصیلی، رها فریدی، امیرعلی محبی‌نژاد، محمد رضا حیدری، احسان بهمنش و آذین فیض‌آبادی به نمایش درخواهد آمد.
این برنامه بخشی از پروژه ای بزرگتری تحت عنوان هشياری در كما
(Conscious in Coma)
است، که توسط موسسه ی
NOMAD
که ارگانی برای ارایه ی تجربیات جدید درحوزه دیجیتال آرت است و با همکاری مرکزهنر‌های معاصر
Platform Garanti
برگزار می شود.

هشياری در كما به گونه‌‌ای طراحی شده تا پروژه ای بلند مدت برای شناخت و بایگانی نمونه ها باشد. نام پروژه اشاره‌ای ساده و مستقیم به موقعیت کنونی نامتعادل و تا‌ حدودی لجام گسیخته کره زمین دارد که با بی تفاوتی و سکوت دسته جمعی جهانیان همراه است.

هشیاری در کما در نظر دارد چشم اندازها و واقعیت های وضعیت های گوناگون را در قالب های متنوع جمع آوری و منتشر کند و به بحث بگذارد. به همین منظور تاکید بنیادی آن بر رد یابی، شناسایی و درک هنر و سایر مقولات فرهنگی مرتبط با آن است که به رویکرد ها و واقعیت های متنوع با نگاهی چند ‌جانبه به مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جهان پیرامون می پردازد.

این پروژه حاصل همکاری ۹ کیوریتور
(curator)
از کشور‌های مقدونیه، مولداوی، هلند، آلمان، ترکیه، فلسطین، مصر، لبنان و ایران است.

بخش اول : نمایش ویدئو، انستیتو گوته استانبول
دوم تا چهارم آذر ماه هشتاد و پنج

در این بخش، مجموعه ی ویدئو‌هایی از این کشورها به انتخاب کیوریتورهای مهمان به نمایش درخواهد آمد که شالوده اصلی آن بر مبنای بازنمایی پایه های مفهومی پروژه شکل خواهد گرفت، و سلسله مصاحبه هایی به صورت آنلاین آن را همراهی خواهد کرد.

بخش دوم : دیدار و میزگرد، مرکز هنرهای معاصر
Platform Garanti
و دانشگاه کدیرهاس، استانبول، اردیبهشت هشتاد و شش
به دنبال نمایش ویدئو، از کیورتور ها و برخی از هنر‌مندان برای دیدار و شرکت درمجموعه‌ای از میزگرد‌ها دعوت به عمل خواهد‌آمد و مباحث خروجی حاصل از این میزگرد‌ها در کتابی گردآوری و مستند خواهد شد. در نهایت ، با تبادل نظر در زمینه راه‌کار‌های همکاری های آینده و بررسی و آرشیو پروسه ی انجام شده ، این بخش‌ به پایان خواهد رسید

3 comments:

EditorialZ said...

az esm hayee keh dar liste montakhabe shoma hast maloom ast keh honar va phalsaphe ye amiiiiiiiiighi posht kara hast.... sad dar sad.....!!!! Ajab

Amirali Ghasemi said...

bahat movafegham!

Mitra Faraz said...

harekate ghashangie ba kalameha , ino tu karaye bachehaye gerefik dide budam . :)