Sunday, January 22, 2006

کسادی جشنواره ها و توفیق اجباری

همه چیز در تهران به کندی پیش میرود
قصد ندارم امسال به جشنواره های نمایشی فجر سر بزنم
هر سال ندیدن دو سه اتفاق - فیلم یا نمایش مرا به تاسف وا میداشت در حالیکه
سالهای سال دلخوشی من این بود که زمان جشنواره ها در خانه بمانم و زمانی دیگران در صف و سالن های نمایش اعم از فیلم موسیقی و تئاتر هدر میدهند را سخت تر از همیشه کار کنم اما الان بی رونقی و سوت و کوری - البته از نظر من -همین دلخوشی کوچک را هم از من گرفته است
اما شادمانی بسیارم را از اینکه هیچوقت جشنواره هنر های تجسمی فجر نداشته ایم را
نمی توانم پنهان کنم هر جا که متولی دولتی قدرتمندی دارد معمولا به گند کشیده می شود
و این ربطی به این دولت و آن دولت ندارد
با سید محمد خاتمی بسیار موافقم که بند ناف هنر باید از دولت جدا شود
این مستقل بودن و ماندن همیشه از ایده های اصلی به وجود آمدن جایی مثل پارکینگالری بوده و هست...

No comments: